Thursday 7 February 2013

2007-2012 - Tahun-tahun penuh tarbiah

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah, duhai anak-anak permata hati telah sebulan kembali ke tanahair, Alhamdulillah amanah semua yang ummi dan abah galas di bumi UK InsyaAllah telah selesai kami lunaskan. Maka, pulanglah kita untuk menjalankan amanah yang lain pula, amanah ummah InsyaAllah.

Kalian saat ini masih lagi terus menerokai kehidupan baru di bumi tumpah darah kita tercinta dengan persekitaran dan rakan-rakan yang baru. Pendidikan musleh adalah pilihan yang ummi dan abah hamparkan buat kalian dan ummi mengharapkan biah soleh yang kami cuba terapkan di rumah dapat kalian rasa sinambungannya di sekolah.

Sememangnya segala-galanya adalah baharu dan tidak mendamaikan pada pengalaman yang awal. InsyaAllah ummi dan abah amat tenang melihatkan persekitaran yang cintakan Allah, Rasul dan Al-Quran. Muallim dan muallimah yang sejuk mata memandang, senyuman ikhlas tercoret di bibir dan pelukan hangat ukhwah yang terasa saat pertama kali bersua. Pada Allah ummi serahkan kalian, doa ummi, kalian akan terdidik sepertimana mereka mendidik darah daging mereka sendiri, penuh tarbiah dalam menjunjung ketauhidan kepada Allah. InsyaAllah.

InsyaAllah ummi akan menyambung certa kembara sementara kita di bumi ini.

4 comments:

imaaaanj said...

Kak atiiiii :') keeping u and ur family in my prayers inshaallah <3

melatiblossoms said...

Iman appreciating each and every prayers... missing you so dearly

Al-Manar said...

Do I understand your term in Leed is over and you will returning to serve your contractual agreement? It is all very exciting - darah muda!

All the nice words , doas and resolutions mean nothing at the end of the day except what we deliver and how our performance is evaluated by HIM and HIM alone. We all live and learn. The less we are conscious of our achievements, the family we come from, the ranking of our university etc., the greater are the chances we will succeed in HIS eyes.

I wish you all the best. This is not meant to be an advice - just a caring and loving expression of an old man, dreaming to see succes in my people.

Remind me (email?)when you have another posting for comment.

melatiblossoms said...

Dearest sir,

I totally agree with you, I really appreciate your kind advice, it is such an honour to have your comment here, really. I do frequently visit your blog for inspirations and aspirations. Your thought will always be considered. InsyaAllah. Jazakallahukhayran katheera, sir

Sincerely
Aziati

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails