Monday 2 August 2010

Blossoms Memory - Ummi, If I have children, I'll bring them here....

(Our two princesses - credit to Lensa Hanim Awang)

(Our Prince - credit to Lensa Hanim Awang)

"Ummi, If I have children, I will bring them here," Tiba-tiba kakak Humaira bersuara di tempat duduk kakak.

"Thank you ummi, thank you abah, because you bring us here," Sambung kakak meluahkan penghargaan. Selalu jugaklah kakak suka membuat ummi dan abah terkedu pada perilaku spontannya.



(Inilah tempat di Anglesey, North Wales, Near Holyhead, yang ummi dan abah bawa bercamping dan kakak sangat mengagumi - credit to Lensa Hanim Awang - like her if you like her work)

Lidah ummi terkedu sebentar. Tiada bicara pada sebuah penghargaan dari anak yang amat gembira bila dibawa berjaulah melihat kebesaran Allah.

"Why do you want to bring them here?" Tanya ummi.

"Because I like it so much here, it is so beautiful here and there are lots of seashells and we can play on the beach." Terang kakak.

"Me too, me too... ," Jawab Hasya dan Hafiy.

Syukur ya Allah, anak-anak dapat menghargai indahnya ciptaanMu dan sekaligus begitu mudah memberikan penghargaan. Syukur ya Allah, nikmat menjadi ibubapa. Sebuah sebutan lisan kecil tetapi besar pada pendengaran dan begitu hebat impak pada hati. Semoga anak-anak ummi dan abah akan terus membesar sebagai hamba2 Allah yang selalu mensyukuri nikmat Allah.

Peringatan buat ummi dan abah, juga buat anak-anak didalam janji Allah, (AlQuran Surah Ibrahim, 14:7)

"Dan (ingatlah) ketika Tuhan kamu memberitahu: "Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmatKu kepada kamu, dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras".

Ummi dan abah sentiasa berdoa, agar kalimat terima kasih kepada Allah itu lekat kemas dibibir mulut dan bibir hati kita, saat memandang yang indah, saat gembira walau saat duka sekalipun, sesungguhnya setiap perkara itu ada rahmat dan rahsia dari Allah. Alhamdulillah....

Dan Alhamdulillah, keindahan ciptaan Allah ini dapat kita kongsi bersama orang-orang yang kita sayang. Bulan April dahulu, kita bawa Tah datang berjaulah ke Wales, dan kali ini kita bawa Tok Mak dan Mak cik Arita mengagumi keindahan ciptaan Allah di Wales ini. Tempat cantik-cantik banyak disini, Alhamdulillah, dalam syurga nanti lagi cantik-cantik wahai anak. Berusahalah kita untuk mendapatkan yang lebih cantik-cantik lagi disana.

Minggu ini menjanjikan kesibukan buat ummi dan abah, setelah saat bertenang hampir sebulan, membawa insan-insan kesayangan kita berjaulah dibumi Allah UK ini. Semoga mereka semua gembira. InsyaAllah....

Terima Kasih Allah.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails