Wednesday 2 February 2011

Blossoms Memory - Mata sejarah

Assalamualaikum anak-anak kecintaan ummi,

Saat ini, kita menyaksikan kebangkitan besar-besaran rakyat di sebelah tanah arab sana. Dengan gelombang yang di bawa oleh rakyat di Tunisia, menggerakkan sendi-sendi sedar rakyat di Mesir sendiri. Fitrahnya, akal yang sihat, mahukan kepada fitrah, yang zalim harus dikeluarkan, yang ditekan, bila bersatu akan menekan kembali.

Pandangan yang lebih besar,
Gelombang yang amat diharapkan bakal melepaskan jerut di leher Ghaza. Kebangkitan Islam yang ditunggu-tunggu.

Pandangan yang lebih fokus,
Bimbangkan adik-adik yang masih tidak di ketahui nasib mereka, jangka masa pendek - makan, minum tempat tinggal dan keselamatan, jangkapanjangnya - masa depan, pelajaran mereka. Bukan sikit orang-orang yang dekat di hati kita yang berbekas kesan. Ramai, di Cairo, Mansourah, Alexandria. Mereka-meraka ini amat dekat dengan kita walau dipisah benua. Hati di ikat kerana kita punya iman yang sama, ukhwah fillah. Allah Maha Pengasih dan Penyayang, Allah pasti memberikan yang terbaik buat mereka-meraka ini yang hati mereka sangat dekat dengan Allah.

Sesungguhnya pertolongan Allah itu sangat dekat, bagi orang-orang yang sanggup bersusah payah kerana Allah, menghadapi qada' dan qadar dengan hati yang redha dari mula, dan Allah pasti tidak akan membiarkan hamba-hambaNya yang beriman begitu sahaja. Pasti ada pelangi dan taman yang indah menanti di hari depan.

Buat ikhwah dan akhawat di bumi anbiya' semoga kemenangan bersama dengan mereka yang benar-benar berjuang kerana Allah, bukan bersama pemimpin yang zalim.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails